zondag 23 maart 2014

Sleek Celestial 445 palette


Dinsdag kreeg ik mijn pakketje van Enchantra binnen en gisteren liet ik zien wat ik allemaal besteld had. Vandaag review ik het eerste product en wel het Celestial palette. Deze heb ik bewust als eerste gedaan omdat het een limited edition is. 


De palettes van Sleek bestaan uit een simpel zwart doosje met daarop het merk gedrukt. Bij het openen vind je 12 kleuren oogschaduw, een duo spons applicator en een spiegeltje. Ook zit er een folietje bij in waar de namen op staan van de oogschaduws. De namen zijn altijd erg goed bedacht en passend bij de kleur. 


Het Celestial palette is erg veelzijdig. Hij bevat wat matte tinten, tinten met een metallic finish en oogschaduws met glinsters. 


Bij het maken van de swatches was ik een beetje teleurgesteld. De kleuren zijn mooi, maar de pigmentatie vind ik niet zo goed als ik gewend ben van Sleek. 



De bovenste rij: 

1. Solar: goed gepigmenteerde roze/paarse kleur met een glinstertje
2. Astral blue: subtiel blauw et een glinstering
3. Aurora: bijzondere groene kleur met een glinstertje  
4. Galactic metallic zilver ideaal als highlighter
5. Earth shine: zeer matig gepigmenteerd en donker blauw met een glitter
6. Dark matter: pigmentatie is oké. De kleur is zwart met een glitter


De onderste rij: 

1. Stargaze: mat en lila van kleur
2. Saturn's ring: paars van kleur met een parelmoer effect. De pigmentatie is zoals hij hoort te zijn
3. Meteoric: matte rood/roze kleur
4. Terrestrial: swatch is moeilijk te zien. subtiele, aparte groene kleur
5. Lunar: mijn eyecatcher van dit palette. Goed gepigmenteerd, metallic en lichtblauw van kleur
6. Eclipse: metallic bruin van kleur. Vroeger niet mijn ding, maar tegenwoordig gebruik ik bruin regelmatig.

De ooglook: 


Voor het maken van de ooglook gebruikte ik 3 kleuren. Eerst bracht ik Lunar aan op mijn bewegende ooglid. Daarna bracht ik Eclipse aan op mijn waterlijn, in mijn ooghoek en voor de helft in mijn crease en tot slot bracht ik Galactic aan in de andere helft van mijn crease en blende ik ze samen. 

De oogschaduws die ik heb gebruikt hebben alle drie een metallic finish en passen goed bij elkaar qua kleur. Ook brengen ze fijn aan. 


Hoewel het pigment me wel een beetje tegenvalt ben ik toch niet ontevreden over deze aankoop. Ik ga lekker spelen met de kleuren en kijken wat voor leuke combinaties ik hier weer mee kan maken. 


Ik kocht dit palette bij Enchantra en je betaald voor dit palette €9,99 zonder korting. 


Welke palettes van Sleek heb jij in je bezit?