dinsdag 25 maart 2014

Vintage romance Antique 142 blush & 141 palette


Vandaag is het tijd voor het tweede palette die ik bestelde bij Sleek en wel die uit de Vintage romance collectie. Ook kocht ik de blush die bij deze collectie hoort, dus die review ik er vandaag meteen bij. Bereid je dus maar voor op een vrij uitgebreide post.


We beginnen met de blush. De blush zit in een simpel zwart doosje en als je hem open krijgt dan zit er aan de ene kant een spiegeltje en aan de andere kant de blush. Ik zeg bewust als je hem open krijgt, want dat is een hele klus en je moet oppassen dat je je nagels niet breekt. Helaas heb ik mijn nagel in de blush gezet bij de tweede keer dat ik hem open maakte, dus de blush was niet zo fotogeniek meer. Dat er een spiegeltje bij in zit is erg handig, want zo kun je hem makkelijk meenemen in je tas en tussentijds de boel een beetje bijwerken. Ook het palette wat ik dadelijk ga laten zien heeft een spiegel. De blush bestaat uit 8 gram en is 24 maanden houdbaar. 


Toen ik de blush kleur zag was ik een beetje teleurgesteld. Ik had een rood paarse kleur verwacht en in werkelijkheid is hij toch echt bruin. De omschrijving op Enchantra was rood/bruin, maar rood kan ik niet echt ontdekken. Wat ik wel erg mooi vind is de subtiele shimmer die ik ontdek. Ik ben heel benieuwd geworden naar hoe dit me zal staan, want bruin matcht meestal niet echt goed bij mijn lichte huidje. 


Bij het maken van de swatch word ik al wat vrolijker. De blush heeft een mooie gloed en ook met het pigment is niks mis. De blush voelt zacht aan en hij pakt goed op mijn huid. 


Op mijn wangen vind ik de blush eerst even wennen. Ik vind hem zeker niet lelijk, maar het blijf niet helemaal mijn ding. 


En dan het palette. Dit is de reden geweest dat ik een bestelling plaatste en de 20% korting natuurlijk! Het palette zit net als de blush in een zwart doosje en gelukkig krijg ik deze wel gewoon open.

In het palette zitten 12 kleuren, een duo sponsapplicator en een spiegeltje. De oogschaduws zijn qua finish vooral metallic, maar er zitten ook wat andere finishes in namelijk mat en glitter. Op de meest rechtse zalmroze kleur na vind ik alle kleuren in het palette goed bij elkaar passen en ik krijg helemaal zin om met de kleuren te gaan spelen. 


Bij het maken van de swatches word ik blij. De kleuren zijn goed gepigmenteerd en de oogschaduws voelen zacht aan. Zoals altijd hebben ook deze oogschaduws allemaal namen en in dit palette zijn het allemaal namen van romantische steden. 


Swatches van de bovenste rij: 

Pretty in Paris: een witte metallic kleur die perfect is als highlighter of voor in je ooghoek om je look wat meer uitstraling te geven.
Meet in Madris: een metallic oogschaduw met een gouden kleur.
Court in Cannes: een metallic brons/bruine kleur. 
Lust in LA: een iets donkere kleur dan Court in Cannes. Deze is ook metallic, maar wel een stuk bruiner. 
Romance in Rome: een blauwe kleur met een metallic gloed.
Propose in Praque: een bruine zalmroze kleur met een matte finish. 


Swatches van de onderste rij: 

A vow in Venice: een paars/roze kleur met een lichte metallic gloed.
Marry in Monte Carlo: dezelfde tint als A vow in Venice, maar met veel meer metallic. 
Honeymoon in Hollywood: een paarse kleur met een glinster.
Bliss in Barcelona: een lila kleur met een parelmoer glans die zeker opvalt.
Forever in Florence: een donker paarse kleur met glitters die qua pigment tegenvalt. 
Love in London: een kleur die bijna in elk palette zit namelijk zwart. Deze keer met een glitter.


Voor het maken van de ooglook gebruikte ik 4 kleuren. Eerst bracht ik Meet in Madrid aan op mijn bewegende ooglid. Daarna pakte ik Bliss in Barcelona. Deze zette ik aan in de hoek van mijn crease aan de binnenkant en ik ging steeds een stukje verder naar buiten. Ik pakte toen Pretty in Paris en deze blende ik samen met Bliss in Barcelona en ik liet hem een beetje uitlopen naar mijn wenkbrauw bot. Voor op mijn waterlijn zat ik in twijfel, maar ik besloot een keer wat geks te doen. Ik koos voor Marry in Monte Carlo. Een verrassend mooie combinatie vind ik het geworden. De oogschaduws hebben bijna allemaal een heel goed pigment en voelen zacht en fijn aan. 


Wat ben ik blij dat ik dit palette gekocht heb. De ooglook die ik heb gemaakt vind ik qua kleuren geweldig bij elkaar staan en zo heb ik nog veel meer leuke combinaties in mijn hoofd.


Zowel de blush als het palette zijn te krijgen bij Enchantra, maar wees er snel bij want het is een limited edition. De blush kost €5,99 en het palette €9,99. 


Wat vind jij van deze producten uit het Vintage romance collectie?