zaterdag 19 april 2014

Fotd To the max


Vandaag heb ik een look voor jullie met felle lippen en een redelijk opvallende ooglook. Meestal combineer ik subtiel met opvallend, maar het is natuurlijk weekend en dan kan ik best wel wat meer uitpakken. Ik heb zoals bijna altijd alleen maar budget producten gebruikt.


De merken die ik heb gebruikt zijn:

Catrice, Essence, Luminelle, Max, Hema, Action en Balea.


Ik begon met de basis op mijn gezicht. Ik gebruik hier bijna altijd dezelfde producten voor en breng ze in een vaste volgorde aan. Eerst bracht ik de Essence match to cover concealer aan onder mijn ogen en op mijn rode plekjes. Daarna pakte ik de Infinite matt foundation van Catrice erbij en ik bracht deze aan met een sponsje van de Action. Tot slot poederde ik het af met de 2 in 1 make-up & powder van Essence. Ik deed dit met mijn poeder kwast van Balea.


Om mijn wangen een lieve uitstraling te geven bracht ik een blush van Catrice aan met een blush kwast van Essence. De blush die ik aanbracht heet 010 Raspberry ice cream en heeft een lieve oudroze kleur.


Mijn lippen liet ik lekker knallen! Eerst bracht ik een lipstain aan van Catrice. Lipstain trekt in je lippen en blijft daardoor vaak langer zitten dan een lipstick. De kleur die ik aanbracht heet Red & the city en die heeft een rood paarse kleur. Wat me opvalt is dat deze lipstain heel lekker ruikt. Meestal ruiken lipstains heel chemisch en deze doet dat gelukkig niet. Over de lipstain bracht ik een lipgloss aan van Max in no. 11 Cherry.


Wauw wat een prachtige opvallende kleur! Ik vind het altijd lastig om lipstains aan te brengen omdat je heel precies moet werken en geen foutjes mag maken. 


Voor het maken van de ooglook pakte ik er een palette van Max bij. Dit palette bestaat uit 18 kleuren en ik gebruikte er drie van. Allereerste gebruikte ik de eerste kleur op de tweede rij. Dit is een lichte mint kleur en ik bracht hem aan met de platte oogschaduw kwast van de Hema op mijn bewegende ooglid. Daarna pakte ik de bruine kleur. Deze bracht ik aan met een platte oogschaduw kwast van Catrice in mijn crease en ik blende de kleuren wat samen. Tot slot bracht ik met de Essence blending kwast de witte kleur aan onder mijn wenkbrauwen en tot slot mengde ik alle kleuren samen. 


Stom, maar ik kwam erachter tijdens het maken van dit artikel dat ik de mascara van Nyc (gele huls) en mijn Luminelle oogpotlood niet op de foto heb gezet, maar die heb ik dus wel gebruikt.



Wat vind jij van deze look?