zaterdag 26 april 2014

Mua Undressed palette


Toen ik hoorde dat Mua bij een Kruidvat bij mij in de buurt verkocht ging worden wist ik meteen dat ik het Undressed palette zou gaan kopen. Het Undressed palette is een dupe van Urden decay naked 2 en bevat hele mooie neutrale kleuren met shimmers, maar ook een paar matte tinten.


Het palette doet me een beetje denken aan de palettes van Sleek. Ze bevatten namelijk 12 tinten oogschaduw en de kleuren matchen goed bij elkaar zodat je vele kanten op kunt met het palette. Het doosje is van plastic en is zwart, maar met aan de bovenkant een doorzichtig stuk zodat je goed kunt zien welke kleuren er in het palette zitten. Op de achterkant staat een omschrijving van een look die je zou kunnen maken met het palette Het palette kost €5,99 en is 12 maanden houdbaar. In totaal bevat hij 9,6 gram.  


Het palette bestaat vooral uit bruintinten, maar wel allemaal verschillende tinten.


De bovenste rij bestaat vooral uit subtiele tinten. De eerste twee kleuren zijn goed te gebruiken als highlighters. De pigmentatie vind ik van 5 tinten goed, maar de derde vind ik wat tegenvallen. Dit is dan ook een matte tint en die zijn wel vaker minder goed gepigmenteert. 


De onderste rij is een stukje opvallender. Vooral de zesde kleur vind ik erg mooi en ook hierbij is er een kleur die qua pigment wat tegenvalt en dat is de 5e. De andere kleuren zijn qua pigment prima in orde. De derde kleur vind ik erg mooi om onder mijn wenkbrauw te gebruiken bij wat opvallendere looks.


Normaal gebruik ik bijna altijd shimmer kleuren bij mijn looks, maar nu heb ik juist vooral de matte tinten gebruikt. Ik heb bewust niet de ooglook gemaakt die op het palette staat, omdat ik juist wat anders wou proberen. 

Het maken van de ooglook deed ik als volgt. Ik bracht eerst kleur nummer 6 aan op mijn bewegende ooglid en toen pakte ik kleur nummer 10. Kleur nummer 10 bracht ik ook aan op mijn bewegende ooglid, maar dan alleen in mijn ooglook. In mijn crease bracht ik kleur nummer 1 aan en deze blende ik samen met de andere kleuren en liet ik iets hoger oplopen op mijn wenkbrauw bot. Ik bracht deze ook aan onder mijn waterlijn. 


Ik ben super blij met dit palette en het smaakt naar meer! De kwaliteit van de kleuren is iets minder goed dan van Sleek, maar Sleek is dan ook de beste en je betaald hier ook 60% minder voor. Ik raad het palette zeker aan en ik ga zeker nog meer palettes aanschaffen!



Wat vind jij van dit palette?