zondag 27 april 2014

Simpel fruitig drankje uit de blender


Ik gebruik tegenwoordig meerdere keren per week de blender en meestal maak ik dan smoothies met melk en fruit. Afgelopen vrijdag besloot ik eens wat anders te maken en vandaag heb ik daar het recept van. Het is super simpel, maar wel erg lekker. 


Benodigdheden:
- half glas verdunde ranja (ik gebruikte ranja met aardbeien smaak) 
- handje frambozen 
- handje bosbessen


Het recept is heel makkelijk doe alles in de blender en blenden maar. 

Door de ranja is het zoet, maar niet kaak trekkend. De fruitsoorten die ik heb gebruikt waren bevroren en daardoor was het drankje lekker fris. Zelf had ik de benodigdheden verdubbeld zodat ik twee glazen had en een daarvan heb ik in de koelkast gezet en de volgende dag opgedronken. De vitamine's gaan dan wel deels verloren, maar de smaak blijft prima. Eigenlijk kan ik maar een nadeel aan dit drankje ontdekken en dat zijn de fruit pitjes. Ook dit kun je voorkomen door het drankje te zeven voordat je hem inschenkt. 

Ik ga zeker meer variaties proberen met ranja als basis. 


Heb jij wel eens een drankje in de blender gemaakt met ranja?