zondag 4 mei 2014

Fotd: Peachy sparkle


Op maandag besteed  ik meestal wat extra aandacht aan mijn make-up en experimenteer ik met kleuren en aanbreng technieken. Afgelopen maandag maakte ik een look met twee blauwe tinten. Voor mij niet echt een spannende look, maar ik vind hem zeker mooi geworden. 

Ik gebruikte voor deze look alleen maar budget producten


Ik begon met mijn gezicht. Ik hou het kort, want mijn basis is de laatste maanden hetzelfde. Eerst breng ik concealer aan onder mijn ogen en op de rode plekjes. Daarna pak ik de foundation en die pomp ik op het sponsje. Nadat ik dit op mijn gezicht heb aangebracht poeder ik het af. 


Dat was de basis en nu komen de producten waarmee ik veel verschillende soorten gebruik. Deze keer bracht ik met mijn Essence blush kwast de MNY (zusje van Maybelline) blush in de kleur 301 aan. Deze blush is perzikkleurig en bevat een subtiele gouden shimmer.


Daarna bracht ik de lipstick aan. Deze heet 080 Corallicious pink.


Ook de lipstick is oranje van kleur met een gouden gloed en daardoor vind ik hem erg goed matchen met de blush. Wel raar dat de naam op de lipstick in principe aangeeft dat hij koraal/roze is. 


En tot slot de ogen. Ik gebruikte alle drie de kleuren uit het trio palette en ik begon met de donker blauwe kleur. Ik bracht deze aan op mijn bewegende ooglid. Daarna ging ik verder met de licht blauwe/lila kleur. Deze bracht ik in mijn crease aan en ik blende beide kleuren samen. Op mijn waterlijn bracht ik tot slot de grijze tint aan en het restant wat ik op mijn kwast had zitten bracht ik aan op mijn ooglid. 


Ik had niet veel last van fall out, maar wel een beetje en daarom waaide ik het weg met mijn waaier kwast. Als finishing touch bracht ik de Essence get big lashes volume curl mascara aan. 


De ooglook: 


Ik vind de totale look heel mooi geworden. De lippen en de blush zijn vrij subtiel en ik ben de laatste tijd dol op de perziktinten omdat ik ze mij een lieve en zomerse uitstraling vind geven. Ook over de ogen ben ik tevreden. Ze knallen er goed uit en zijn een duidelijke eye catcher. 



Welke kleur draag jij de laatste tijd het liefste qua make-up?