maandag 13 oktober 2014

Badkamer verbouwing


Zoals jullie wel weten zijn mijn man en ik op 9 mei 2014 getrouwd en een paar weken later zijn wij gestart met het verbouwen van de badkamer. Nu zeg ik wij, maar eigenlijk gaan de credits vooral naar hem toe en de andere hulptroepen! Meehelpen kon ik helaas niet, want het was toch echt wel mannen werk. Nu is de badkamer bijna helemaal klaar en kan ik weer genieten van al mijn beauty momentjes, want dat heb ik wel echt gemist.


De bedoeling was in eerste instantie dat we rond het eind van de bouwvak klaar zouden zijn, maar het was nogal een klus, dus we zijn iets uitgelopen. Toen we dit huis kochten wouden we de badkamer eigenlijk al verbouwen, maar we hebben er toch nog een tijd mee gewacht en toen zijn we uitgebreid gaan uitzoeken van hoe we het precies wouden hebben. We wouden sowieso een bad en kwamen er toen al snel achter dat het dan het beste was om de badkamer te vergroten. We hebben boven 4 slaapkamers en een zolder over de hele verdieping, dus we besloten om het van een slaapkamer af te halen. Normaal is de badkamer verbouwen al een groot project, maar de muur verplaatsen maakte het nog net iets groter en omdat de badkamer hoger lag dan de slaapkamers moest er ook nog beton bij gestort worden. 



Ik had niet verwacht dat ik het er zo lastig mee zou hebben. In het begin hebben we de douche cabine nog kunnen gebruikt en daarna hebben we hem in de tuin gezet en daarin gedouched, maar dit werd op een gegeven moment te koud en toen moesten we naar onze moeders toe. Wat ik vooral gemist heb is onder andere het gemak om zo even onder de douche te springen. Ik ben de afgelopen periode niet vies geweest, maar ik voelde me ook niet op en top vrouw doordat ik alle overige dingen niet zo makkelijk mee kon doen zoals maskertjes, scrubben, scheren enz enz. Ook heb ik zoals jullie wel gezien hebben mijn haar geverfd. De eerste keer deed ik dit bij mijn moeder en dat ging prima, maar ik was een stukje vergeten en besloot dat thuis even snel te doen en gewoon buiten uit te spoelen. Dit was niet zo gemakkelijk, dus belande uiteindelijk met kleding en al onder de 'buiten' douche. Gelukkig kon ik daarna in ons bad, want die was net de week ervoor gebruiksklaar.



Ik kan ondertussen sinds 3 weken weer in bad en daar heb ik al vele malen gebruik van gemaakt.Eindelijk kan ik mijn Lush producten in bad gebruiken in plaats van in een voetenbadje. Echt genieten! De badkamer is zoals je op de foto hierboven kunt zien nog niet helemaal af, want de radiator moet nog komen te hangen. Ook moet er nog wat geschilderd worden en moeten er nog latten tegen het plafond aan. De badkamer is nu in elk geval gebruiksklaar en ik geniet er met volle teugen van. 


Heb jij een bad?