dinsdag 27 januari 2015

Eotd Ice


Het is winter en nederland heeft al een paar keer een mooi wit dekzeil over zich heen gehad. Nu nog hopen dat we ook nog onze schaatsen kunnen gaan onderbinden. Mijn ooglook van vandaag heb ik geïnspireerd op de winter en bevat alleen maar ijzige tinten.

Als ik denk en ijs dan denk ik aan blauw en wit. Ik weet natuurlijk dat ijs doorzichtig is, maar ijs staat voor mij voor de winter! Ik koos qua oogschaduw voor allemaal pigmenten. De reden dat ik hiervoor koos is dat de pigmentatie vaak een stuk intenser. Helaas zit er ook een nadeel aan pigmenten en dat is dat je vaak veel last hebt van fall out. Door goed af te tikken kun je dit beperken.

Ik begon met het aanbrengen van de kleur 691 Ooh baby! van Sleek. Deze is lichtblauw en bevat een bijzondere glinstering. Ik bracht hem aan met een platte kwast van de Etos. Daarna bracht ik met dezelfde kwast het Nyx pigment aan. Deze heet Lp 10 Ocean Blue Pearl in is een tintje donkerder dan die van Sleek. Daarna bracht ik nog een iets lichtere tint aan. Dit deed ik met een andere kwast en we een van de Hema. Ik bracht hem aan in mijn crease.

Tot slot blende ik alle kleuren samen met een Essence kwast en bracht ik de Catrice ultimate lash multimizer mascara aan. Op mijn waterlijn koos ik voor wat aparts en wel voor een wit oogpotlood van Catrice (040 White). Normaal draag ik vaak zwart wat je ogen kleiner laat lijken, maar nu dus voor wit en bij wit krijg je een meer open uitstraling



Wat hou ik van dit soort opvallende kleuren op mijn ogen! Mijn ogen knallen er echt uit en het witte lijntje is zeker iets wat ik vaker ga doen. Ik moest werken, dus heb hem nu gecombineerd met een subtiele oudroze lipstick, maar ik heb ook even getest hoe de ooglook staat met een knalroze lipstick en dat is ook super gaaf!



Wat vind jij van deze ooglook?