vrijdag 30 januari 2015

Mijn haat liefdesverhouding met hakken


Als je mijn schoenen stash filmpje hebt bekeken dan is het je vast wel opgevallen dat ik van hakken hou! Ik voel me zekerder met een beetje hoogte onder mijn voeten, maar tegelijkertijd heeft het ook wel zo zijn nadelen!

Ik hou van hakken omdat:

Ze me meer lengte geven:
Ik denk dat ik me met mijn 1.58 een kleine vrouw mag noemen en aangezien mijn man bijna 2 meter is vind ik het fijn als er iets minder lengte verschil tussen ons zit. Dit heb ik trouwens niet alleen met mijn man, maar ook met andere mensen! Ik kijk iemand liever in zijn ogen dan naar zijn tepels! 

Ik me er zekerder door voel:
Ik voel me sexyer met hakken aan en als je jezelf goed voelt dan straal je dat ook uit naar anderen! Met hakken aan veranderd mijn hele houding en dan doel ik niet op een lage sleehak of op een laarsje met een kleine hak, maar over echte killer heels! 

Je er slanker door lijkt: 
Hakken laten je benen slanker lijken en door een nude tint te dragen maak je dit effect nog sterker! Ook schijnt het dat het je in het geheel slanker eruit laat zien. 

Uit onderzoek is gebleken dat mannen het sexy vinden:
Win win! Ik voel me sexyer, maar ook de mannen vinden ons vrouwen met hakken er sexyer uitzien. Nu ben ik natuurlijk al geketend aan mijn man, maar het is toch fijn als je nog wat bekijks hebt van andere mannen. 


Helaas hebben hakken zo ook hun nadelen, maar voor mij zijn het zeker geen punten waardoor ik geen hakken meer zou dragen!

De mindere kanten van hakken:

Pijn.. Veel pijn:
Na een dag lopen op hakken doen mijn voeten bijna altijd pijn. De enige dag waarop ik geen pijn had na het dragen van hakken was op mijn trouwdag. Helaas heb ik op vrij jonge leeftijd al een te korte achillespees ontwikkeld door het lopen op hakken en daar merk ik de gevolgen nog steeds van. Ook heb ik meestal last van een brandend gevoel onder de bal van mijn voeten, maar hier hebben we gelukkig speciale gel kussentjes voor, maar hier lees je morgen meer over! Ook heb je kans op blaren, maar daar heb ik persoonlijk gelukkig geen last van!

Slecht voor je lichaam: 
Helaas is je lichaam minder blij met de hakken! Je onderrug, knieën en voeten hebben te meer te voortduren. Je kunt last van rugklachten krijgen, je knieën worden 30% meer belast en ook je voeten kunnen zo hun klachten krijgen zoals hamertenen, een te korte achillespees en likdoorns.

Loop ongemakken: 
Vast blijven zitten tussen een brug, door je enkel gaan en minder snel kunnen lopen zijn dingen die we denk ik allemaal wel herkennen! Gelukkig heb ik het nooit heel gênant in het openbaar gedaan, maar dat moment gaat vast nog wel komen


Loop jij graag op hakken?