woensdag 21 januari 2015

Pasta met spinazie en zalm


Mijn man die heeft een baan waarmee hij best vaak van huis is en onregelmatige werktijden heeft. Als ik dan aan het werk ben heb ik vaak geen zin om nog uitgebreid te koken en daarom ben ik druk aan het zoeken naar recepten die snel klaar en gezond zijn. Ik heb vanavond een pasta met spinazie en zalm gegeten en nu deel ik het recept!

Ingrediƫnten
voor 3 personen:

- 450 gram verse spinazie
- 200 gram gerookte zalm
- 200 gram roomkaas (wij hebben een light variant gebruikt)
- 250 gram ongekookte macaroni


- breng je het water aan de kook voor de macaroni.
- snij of hak de spinazie fijn (ik heb dit met de magic bullit gedaan samen met wat water)
- voeg de macaroni toe aan het kokende water
- voeg de spinazie toe aan kokend water voor ca 5 minuten
- snij de zalm in reepjes
- als zowel de macaroni als de spinazie klaar is ga je ze beide afgieten
- doe de spinazie in een pan zonder water en voeg daar de zalm en de roomkaas aan toe en meng dit
- voeg tot slot de macaroni toe en hussel alles door elkaar

KLAAR! 


Het recept is heel simpel om te maken en kost bij elkaar zo'n 6 euro (voor 3 personen).

Smakelijk vind ik het er zelf niet uitzien, maar de smaak is echt heerlijk! Je proeft de zalm en de roomkaas goed en dat in een handomdraai. In totaal ben je zo'n 20 minuten bezig in de keuken! Wij gaan dit zeker vaker eten. Gelukkig is het ook nog eens vrij gezond.


Wat eet jij als je snel wilt eten?