woensdag 4 februari 2015

Casuelle oogschaduw palette


Sinds ik het Technic electric palette van de Bart smit heb ontdekt loop ik regelmatig even de Intertoys en de Bart smit in om te kijken of ze leuke make-up producten hebben. Vorige week dinsdag zag ik bij de Intertoys een oogschaduwpalette van Casuelle liggen en ik besloot hem een kans te geven!


Het oogschaduw palette bestaat in totaal uit 6 verschillende kleuren die een metallic finish hebben. De kleuren die in het palette zitten zijn: 2 grijs tinten, paars, blauw en 2 roze tinten. Hoeveel gram deze oogschaduws bevatten kan ik helaas niet op het palette vinden. Wel staat er op de achterkant dat het palette 12 maanden houdbaar is. Het doosje is van plastic en doet goedkoop en een beetje kinderlijk ogen door de opdruk die erop zit, maar ik wordt er eigenlijk wel blij van! Ook zit er nog een duo spons applicator bij, maar ik gebruik zelf altijd kwasten omdat ik die veel fijner vind werken.


Bij het maken van de swatches valt me meteen een positief en een negatief punt op. Het negatieve is dat de oogschaduws een beetje brokkelig zijn. Hierdoor kun je sneller last krijgen van fall out. Je kwast goed aftikken is dus wel verstandig. Dan het positieve. Moet ik het eigenlijk nog wel noemen? Wat een geweldig pigment!


De ooglook: 

Bij het maken van de ooglook heb  ik eigenlijk geen last van dat de oogschaduws brokkelig zijn terwijl ik mijn kwast niet af heb getikt. De kleuren zijn makkelijk te blenden en lopen daardoor goed in elkaar over. Het glimmende effect kun je goed zien. Ik heb bij deze ooglook de paarse tint, de blauwe tint en de laatste roze kleur gebruikt en op mijn waterlijn draag ik de donker grijze kleur.



Volgens mij is het wel duidelijk dat ik dit palette super vind! De kleuren in het palette passen goed bij elkaar. De oogschaduws hechten goed op het oog waardoor je weinig last van fall out hebt en het pigment is geweldig!

De enige twee nadelen die ik kan bedenken zijn dat de spons applicator beter een kwastje had kunnen zijn en dat de oogschaduws bij het maken van de swatches een beetje brokkelig waren. Hier merk je gelukkig niks meer van zodra je met een kwast in de pan komt.



Ik kocht dit palette voor €1,99 bij de Intertoys en volgens mij zijn er in totaal 3 varianten van


Wat vind jij van dit oogschaduw palette?