donderdag 5 februari 2015

Essence nail art 3 in 1 magneet 02 It's abracadabra


Magnetische lakken waren zo'n 2 jaar geleden in en toen heb ik heb echt genoten van deze trend! Nu heel wat nageltrends later vind ik het nog steeds leuk, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk nooit meer draag. Vorige week zag ik dat er een magneet van Essence met 50% te krijgen was en toen wou ik hem zeker proberen.


De magneet is een dun zwart plaatje met daarin 3 vormen die magnetisch zijn. Ook zit er een schuifje op. Deze zet je op de vorm die je wilt hebben op je nagel en dan hou je hem boven je gelakte nagel! Op de achterkant staat dat je eerst je nagels moet lakken met een gewone lak en dat je daarna een magnetische topcoat eroverheen zou aanbrengen waarna je de magneet erboven houd en de vorm verschijnt. Helaas heb ik de magnetische topcoat niet, maar ik weet dat het ook gewoon over een magnetische lak gebruikt kan worden.


De 3 vormen die je kunt maken met deze magneet zijn een ster, een geruit patroon en een soort slinger print. Leuk, want het is een keer wat anders!


Ik lakte mijn nagels met een groene magnetische lak van Pupa. Normaal werken de magneten daar het beste op, maar helaas is de uitwerking op de nagels met deze magneet een stuk minder positief. Op nagel een zit de ster. Dit is het resultaat na poging 3 en ik zie een ster, maar hij is niet zoals ik hem verwacht had. Op nagel twee moest het ruitpatroon komen, maar helaas... Ik heb 10 pogingen gedaan en er kwam helaas niks op. Een keer kwamen er een soort rondjes, maar dat was ook echt alles. Dan nagel 3. Hierop moest de slinger print komen en die is in het echt een stukje meer zichtbaar dan op de foto. Dit is trouwens na poging 1!

Al met al ben ik niet tevreden over deze magneet. Het is een rommelig geheel geworden en het patroon is niet goed zichtbaar. Helaas was dit ook de ervaring die ik had met de andere magneten van Essence. Leuk bedacht, maar de werking is minder. Toch wil het nog wel gaan proberen met de magnetische topcoat. Hopen dat ik die nog kan vinden!



Draag jij nog wel eens magnetische nagellak?