dinsdag 23 juni 2015

Ijskoffie in 5 minuten!


Het is officieel zomer en dat betekend tijd voor makkelijke en verkoelende drankjes! Zelf pak ik altijd graag een fruitig biertje op het terras, maar die laat ik de eerst komende tijd maar staan! Koffie is ook iets waar ik rustig aan mee moet doen, maar een beetje kan geen kwaad, dus flanste ik gisteren een snelle ijskoffie in elkaar voor mij en mijn man!


De ingrediënten voor 2 wijnglazen:
- 200 ml koude koffie (zelf heb ik een grande koffie in de Dolce gusto gemaakt met koud water, maar je kunt ook gewone koffie gebruiken en laten afkoelen).
- 100 gram vanille ijs'
- 1 theelepen zoetstof
Optioneel:
- Siroop (Ik koos voor een chocolade cookie smaak. Dit geeft een lekkere twist).


Bereidingswijze: 
- Zet een kop koude of warme koffie en laat het afkoelen
- Doe de koffie samen met het ijs en de zoetstof in een Blender of Magic bullit
- Meng het geheel totdat het ijs niet meer klonterig is
- Schenk eventueel een scheutje siroop in het glas
- Voeg de ijskoffie toe
- Klaar!



De smaak van de ijskoffie is verfrissend en zoet! De koffie kun je duidelijk herkennen, maar de siroop heeft een een sterkere smaak. Op de ijskoffie zit een heerlijke schuimkraag die ook een beetje in het glas blijft zitten. Lekker om uit te lepelen als je het drankje op hebt!


Wat is jou favoriete verfrissende drankje?