vrijdag 7 augustus 2015

Good & bad - Kip pesto /brownie in a cup


Geschreven door Jantina
Elke maand deel ik twee van mijn favoriete recepten met jullie. Eén good en één euh… ja slecht. Maar wel erg lekker!

Kip pasta pesto:
Dit is een van onze favoriete recepten die bij ons regelmatig op tafel staat.


Wat heb je nodig voor 2 pers.:
  • 1 grote kipfilet
  • ½ broccoli
  • pasta naar keuze
  • rucola
  • klein potje pesto
  • scheurtje slagroom
  • Italiaanse kaas


1. Zet twee pannen met water klaar en breng dit met een beetje zout aan de kook.
2. Maak de kip schoon en snij in kleine blokjes.
3. Maak de broccoli schoon en snij in kleine roosjes.
4. kook de pasta beetgaar en bak de kip in een wok.
5. kook ondertussen de broccoli beetgaar.
6. Je kunt kiezen of je de pesto aan de pasta of aan de kip wil toevoegen. ik heb in dit geval gekozen voor de kip. In beide gevallen voeg je de pesto toe aan het gare product en verwarmt dit. vervolgens voeg je voor de romigheid een klein scheutje slagroom toe. (dit hoeft niet perse)
7. Leg een beetje rucola op het bord. Leg hierop de pasta de broccoli en de kip. Vervolgens maak je het geheel af met een beetje geraspte kaas.




Brownie in a cup
Dit is echt mijn meest foute snack. Dit komt deels omdat het zo makkelijk is en snel klaar. Ik gebruik dit recept al heel lang en weet niet meer waar ik hem gevonden heb. Ik gebruik maatbekers met de Engelse cups maten. ik zal ook het aantal grammen er bij vermelden.


Wat heb je nodig voor 1 pers.:
  • een grote mok
  • ¼ cup bloem (50 g)
  • ¼ cup basterdsuiker (70 g)
  • ¼ cup water
  • 2 eetlepels cacao
  • 2 eetlepels aragide olie
  • snufje zout
  • snufje kaneel
  • eventueel een par fijngehakte nootjes


1. meng alle droge ingrediënten in de mok. roer het goed door zodat je geen klontjes meer hebt.
2. meng daarna alle natte ingrediënten er door en roer weer goed.
3. Meng eventueel je nootjes er door.
4. Zet in de magnetron voor ongeveer 1 minuut 40 op 600 watt. misschien moet je het even proberen wat voor jou magnetron goed werkt. hij moet gaar zijn en nog een beetje vochtig.

Eet smakelijk en geniet er van!