woensdag 12 augustus 2015

Maggi aardappelcupcakes


Ik ben dol op cupcakes, maar echt gezond zijn die niet. Toen ik een pak tegenkwam bij de C1000 van Maggi met een mix voor aardappelcupcakes keek ik mijn man vragend aan die knikte dat ik het mee moest nemen! Dit pak stond al maanden in de kast en afgelopen zaterdag is mijn man aan het bakken geslagen.



De mix is om naturel cupcakes te maken en daar kun je zelf ingrediënten bij toevoegen zoals ham blokjes, spekreepjes, chorizo, stukjes paprika, ui, olijven, zongedroogde tomaten, pesto en kaas.

De ingrediënten die wij hebben gebruikt:

- 1 pakje aardappel variaties cupcakes naturel mix
- Bieslook
- 2 eieren
- 250 ml halfvolle melk
- 1 ui
- 150 gram gerookte spekreepjes


Bereidingswijze: 

- Snij de ui
- Voeg de ui samen met de spek reepjes toe aan een  pan
- Bak dit totdat de spekreepjes gaar zijn


- Doe de mix, eieren, melk en bieslook in een beslag kom
- Klop dit geheel enkele minuten
- Verwarm de oven voor op 220 graden


- Voeg de spekreepjes en ui toe aan het mengsel
- Even roeren
- Giet het mengsel in de cupcake vormpjes
- Bak de cupcakes in 25 minuten gaar


Mijn man vond de cupcakes lekker. De smaak van de spekjes en ui was niet echt te bekennen op een zoutige smaak na. De aardappel smaak was er wel!
Persoonlijk vond ik ze niet lekker. Ik vond ze erg zout en smakeloos. Nu moet ik wel bekennen dat mijn smaak ook niet echt goed is op het moment! Over een tijdje ga ik het nog maar eens proberen, maar dan met paprika en chorizo! Daar ben ik wel benieuwd naar.


Heb jij wel eens aardappel cupcakes gegeten?