vrijdag 4 september 2015

De eerste keer.... naar de opvang

Geschreven door Jantina 

Sinds een paar weken ben ik weer aan het werk. Ik werk s'avonds en om toch wat slaap te krijgen gaat de kleine man 2 ochtenden naar de opvang.

De week voor de opvang in zou gaan hadden we een gesprek met onze contact persoon. We bespraken onze wensen en ze zou opzoek gaan naar een gastouder bij ons in de buurt. We kozen voor een gastouder omdat we het belangrijk vinden dat hij in een huiselijke sfeer opgroeit, ook als hij niet thuis is.


We zouden uiterlijk vrijdag voor de opvang in zou gaan horen naar welke opvang hij zou gaan zodat we samen nog even konden kennismaken.  Mijn vriend had nog vakantie en vanaf maandag zou hij weer geen werken en dinsdag zou hij naar de opvang gaan.


Vrijdag middag had ik nog niks gehoord dus belde in naar het hoofdkantoor waar bleek dat de contactpersoon al weekend had.... kak... en nu... Gelukkig heeft een medewerker alles op alles gezet zodat de kleine in ieder geval tijdelijk terecht kon bij een kinderdagverblijf  bij ons in de buurt.  We zijn gelijk wezen kijken en waren erg enthousiast! We besloten te kijken hoe het zou gaan en dan de beslissing te nemen om hier te blijven of toch een gastouder te zoeken. Als cadeautje kregen we een knuffeltjes van hun mascotte poppetje Pi.




Dinsdag was het zo ver... papa bracht zijn zoon naar de opvang en ik zou hem rond half 12 weer halen. Ik heb heerlijk uitgeslapen na mijn avond dienst en heb me geen moment zorgen gemaakt. Ik weet dat hij daar goed zit en hij is heel makkelijk dus ik had er alle vertrouwen dat het goed zou komen. Ze hebben veel ervaring, en... in geval van noot hebben ze mijn nummer.




Om half 12 liep ik naar de opvang. Toen ik daar aankwam zat mijn ventje heerlijk in de wipstoel in de box. Hij vermaakte zich duidelijk goed! We kregen een mooi mapje waarin de leidsters en wij kleine verhaaltjes in schrijven en waar zijn weken in komen.

Na twee ochtenden opvang was het voor ons duidelijk dat dit een fijne opvang plek was voor ons ventje. Lieve begeleiding en een huiselijke sfeer. En het belangrijkste... Hij heeft het goed naar zijn zin!



Gaat jou kindje naar de kinderopvang?