dinsdag 29 september 2015

Pawsome tag


Afgelopen vrijdag poste Aranka een artikel met daarin de pawsome tag. Deze tag bevat 10 vragen over je kat en ik vond hem zo leuk dat ik besloot om hem over te nemen! Lees snel meer over onze twee lieve katten Grolsch en Bols!

1. Hoe veel katten heb je en wat is het ras/de kleur?
Ik heb twee katten. Beide zijn het Europese kortharen. Grolsch is zwart wit van kleur en heeft groene kleuren en Bols is bruin/goud getijgerd met zwarte lijnen, witte pootjes en groene ogen!


2. Sinds wanneer heb je je kat(ten)?
Grolsch is geboren op 24 september 2009 en Bols op 14 juni 2010. Beide hebben we gekregen toen ze ongeveer 8 weken oud waren. 





3. Waar komt/komen je kat(ten) vandaan (Cattery)?

Grolsch hebben we gevonden via marktplaats en hebben we opgehaald bij een mevrouw uit Friesland. Ook Bols hebben we gevonden op marktplaats, maar daarvoor hoefden we niet ver te reizen! Hij komt namelijk van een boerderij hier zo'n 10 km vandaan. 


4. Hoe kom je aan de naam/namen van jouw kat(ten)?
Grolsch is bedacht door mijn man en hoe hij daaraan komt spreekt natuurlijk voor zich. Bols heb ik bedacht omdat ik een naam wou die er goed bij klonk en ik vond het wel leuk om in de dranksferen te blijven. Laat ik Bols nou ook nog eens een heerlijk drankje vinden! 


5. Wat is kenmerkend aan jouw kat(ten)?
Grolsch is rustig, angstig en kijkt wat meer de kat uit de boom. Bols is juist het tegenovergestelde! Bols is nergens bang voor en is een echte avonturier en ondeugd! Beide zijn ze erg knuffelig. Wel is het typisch dat Bols het fijn vind als je hem rond zijn hals en kopje aait en Grolsch vind juist op zijn buik het allerfijnst. 


6. Welk geluid maakt/maken jouw kat(ten)?
Als ze eten willen dan gaan ze miauwen. Dit doen ze trouwens ook als ik de ham uit de koelkast pak!


7. Heeft/hebben jouw kat(ten) ooit eens een aandoening gehad? Zo ja, welke aandoening en wat is het?
Ze hebben beide wel eens een kleine aandoening gehad, maar eigenlijk nooit iets ernstigs. Wel is Bols vorig jaar januari aangereden door een auto waardoor hij helemaal in de kreukels lag en maanden in een bench heeft gezeten. Meer hierover kun je hier lezen. 



8. Wat zijn de bijnamen van jouw kat(ten)?
Grolsch noem ik vaak Grolschy en Bols Bolsius. Als ze iets doen wat niet mag dan roep ik vaak iets van Meneer (achternaam) of (achternaam) junior! 

9. Heeft/hebben jouw kat(ten) wel eens iets gesloopt?

Bols is echt een sloper. Hij krabt regelmatig aan de meubels waardoor de stoelen er nu niet meer uitzien en gooit ook regelmatig dingen om! Verder heeft hij ooit toen we op vakantie waren de deuren op de haak gedaan zodat de broer van mijn man de katten geen eten kon geven. 


10. Zou je nog een kat willen hebben?
Ik zou het huis vol met katten willen hebben, maar of het verstandig is is een tweede! Nu ik zwanger ben weet ik ook dat het gewoon niet verstandig is. 


Heb jij katten?