woensdag 23 september 2015

Wat make-up doet voor mijn gezicht


Dat ik van make-up hou is geen geheim. Ik draag bijna iedere dag make-up en vind het heerlijk te experimenteren met kleuren en producten! De reden dat ik make-up draag? Om mezelf mooier te maken en de mooie plekken aan mijn gezicht te accentueren en de minder mooie te camoufleren. Ik voel me net als vele andere vrouwen zekerder met make-up en laten we eerlijk zijn. Die zekerheid straal je dan ook uit naar de buitenwereld!


Om te beginnen: Mijn blote billengezicht. Op dit moment heb ik vrij veel last van oneffenheden. Zo is er een puistjes uitbraak gaande net naast mijn kin en ook op andere plekken zit zo hier en daar een puistje. Ook heb ik last van donkere kringen onder mijn ogen. Ik heb dit altijd wel iets, maar door de vermoeidheid en stress van de laatste weken is het erger. Mijn huid reageert hier altijd duidelijk op! Ook heb ik van mezelf een vrij bleke huid.


Dit zijn de producten die ik voor de look heb gebruik! Stuk voor stuk goed te betalen. 


Camouflage cream review -

We beginnen met het aanbrengen van de Catrice Camouflage cream in de kleur 010 Ivory. Ik gebruik bijna altijd een camouflage cream en dit mijn favoriet! Ik bracht hem aan op mijn donkere kringen en mijn puistjes, maar ook over de rode zone's die ik verder op mijn huis heb zoals mijn kin, t zone en neus! De meeste mensen gebruiken camouflage cream over hun foundation, maar ik vind het resultaat mooier als je hem eronder aanbrengt.

Het resultaat vind ik verrassend goed! Zo zie ik er al meteen een stuk frisser uit.


Foundation

Over de camouflage cream breng ik de Catrice photo finish foundation aan in de kleur 010 Sand beige. Ik breng hiervan twee pompjes aan op een sponsje van de Action en ik wrijf het uit over mijn gezicht. Persoonlijk neem ik bijna altijd mijn lippen mee omdat bij mij de lipstick dan langer blijft zitten.

De foundation zorgt voor een mooi en egaal resultaat.


Poeder

Om de foundation af te poederen gebruik ik een foundation poeder van Max. Dit is oorspronkelijk bedoeld als foundation, maar daar vind ik de dekking niet voldoende voor, dus ik gebruik hem als poeder. Ik gebruik hiervoor een poederkwast van Balea.

Je ziet weinig verschil met de foundation foto. Mijn huid glimt wel iets minder, maar de poeder is er vooral voor om te zorgen dat mijn make-up langer mooi blijft zitten.


Blush - review -

Een van mijn favoriete make-up groepen. De blush! Ik bracht met mijn Ecotools kwast de baked blush no.1. Popsicle pink aan van Beautyuk. Ik krijg regelmatig opmerkingen dat mensen vinden dat ik mijn blush mooi aanbreng.

Bye bye zieke uitstraling en hallo mooie roze blosjes!


Lipstick/gloss 

Ik vind het leuk om af te wisselen met kleuren op mijn lippen en hou van bijna alle tinten. Alleen bruin kan ik vaak wat minder bekoren. Deze keer koos ik ervoor om 200 I'll call you uit de Provocalips lijn van Rimmel aan te brengen. Deze trekt in de lippen, geeft een matte finish en blijft lang zitten

Zo durf ik al wel de deur uit.


Oogschaduw - review -

Op mijn ogen bracht ik drie tinten van het Max en more smokey eyes palette aan. Een blauw, een lichtbruine en een crème tint. Ik deed dit met een platte kwast van de Etos, een platte kwast van de Hema en een blending brush van Essence.

Ik vind het resultaat mooi en mijn ogen spreken meer, maar vallen mij nog niet genoeg op.


Mascara en oogpotlood

Op mijn wimpers bracht ik de Nyc big bold angel lash mascara aan en op mijn waterlijn het Luminelle oogpotlood. Beide zijn zwart van kleur.

Nu knallen mijn ogen er wel goed uit.


Wat een verschil! Ik vind dat iedere stap een verbetering is geweest en als ik naar de foto's kijk dan zie ik zelf ook duidelijk dat ik anders uit mijn ogen lijk te kijken!


Waarom draag jij make-up?