maandag 28 september 2015

Zwangerschap week 26


Ik had het gevoel dat ik de afgelopen week eindelijk weer een beetje mezelf werd. Ik kreeg weer iets meer energie en was geen futloze bejaarde meer! Wel was ik extra dutjes nodig en had ik veel last van mijn bekken en rug, maar ik denk dat niet dat nog gaat veranderen.

Vermoeidheid:
Ik heb denk ik nog vier middagen extra bijgeslapen, maar ik merk dat ik de nachten steeds beter doorkom. Ik wordt nu nog maar een keer of drie wakker terwijl het drie weken terug denk ik wel een stuk of acht keer was. Ook was ik iedere keer om half vier al wakker en ook dat is deze week maar een dag voorgekomen en de andere dagen was het tussen half 6 en half 8. Dat scheelt al een hoop kan ik je vertellen! 

Bekken en rugpijn: 
Ik probeer zoveel mogelijk mijn rust te pakken, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om niks te doen als ik me goed voel. Helaas wordt ik daar aan het eind van de dag dan dubbel en dwars voor gestraft, want dan kan ik niet meer van de bank afkomen door de pijn. Ik heb niet echt het idee dat de bekkenoefeningen die ik van de fysio heb gekregen echt helpen tegen de pijn, maar ik heb wel meer controle over mijn blaas! 


Afscheid werk:
Op dinsdag hadden we afscheid van het werk en ik ben s'middags gaan slapen zodat ik er s'avonds bij kon zijn. Voor mij voelde het best wel dubbel en wat ga ik mijn lieve collega's missen! Het was een gezellige avond en ik trakteerde op zoenen met muisjes.

Verloskundige: 
Op woensdag moest ik naar de verloskundige en eigenlijk heb ik daar niks bijzonders over te melden. De baby ligt vrij hoog en alles gaat eigenlijk goed. Ze heeft mijn bloeddruk opgemeten en ook die was prima. Wel moest ik een afspraak maken voor een GTT onderzoek.

GTT onderzoek: 
Op donderdag moest ik voor het GTT onderzoek. Dit is een suikertest en hier komt later een verslag van online!

Dronken buik: 
De baby beweegt elke dag volop, maar ik had nog nooit mijn buik echt zien bewegen. Vrijdagavond was dit voor het eerst! Een bijzonder moment die ik samen met mijn man mocht beleven!

Mijn man heeft wat gekocht: 
Mijn man zat van woensdag tot vrijdag in de kost en dat vond ik best lastig. Ik zit natuurlijk de hele dag thuis en als je je al ellendig voelt dan is wat steun en aanspraak in de avond wel fijn! Vrijdag vertelde hij dat hij zo'n 400 meter van de  Primark in Zoetermeer af zat. Ik riep meteen dat ik wel langs kwam om te shoppen! Een grapje natuurlijk, maar hij besloot wel even te gaan kijken en kwam met twee broekjes en twee shirtjes thuis! Super leuk!



Heb jij ook een GTT onderzoek gehad bij je zwangerschap? 

1 opmerking:

  1. Hihi wat leuk dat je je buik al ziet bewegen :) Ik had een keer het idee dat die van mij bijna me laptop eraf schopte die op me buik (met een deken ertussen) stond :P

    BeantwoordenVerwijderen