woensdag 21 oktober 2015

Fusilli met ham en roomsaus


Vorige week ontdekte ik een site waar je kosteloos voor de doordeweekse dagen een lekker recept kunt vinden die bij jou profielvoorkeuren past. Helaas was mijn man maandag laat thuis waardoor het plan om de hele week volgens de site te koken in het water viel. Ook gisteren liep het niet zoals gepland dus we besloten het recept van de site iets aan te passen en vandaag deel ik het recept van deze simpele pasta die in 20 minuten op tafel staat. 
De aanschaf van de ingrediënten koste bij elkaar €7,19, maar je gebruikt niet alles op. Per persoon komen de kosten op ongeveer €1,05 uit en het recept is voor 2 personen. Lekker bugetproof dus!

Ingrediënten:
150 gram fusilli 
- 1 ui 
- 250 gram champignons 
- 75 ml kookroom 
- Handje rucola 
- 100 gram ham uit blik 
- Handje geraspte kaas 45+ 

Benodigdheden:
- Kookpan
- Bakpan 
- Schil mes 
- Snijplank 
- Spatel 

Bereidingswijze:
- Kook de fusilli gaar
- Snij de uit en fruit hem
- Snij de champignons en bak de ze zo'n 4 a 5 minuten 
- Voeg de kookroom en de ham toe en bak het geheel nog enkele minuten
- Voeg de pasta toe aan de saus mix, meng dit samen en laat het nog kort even pruttelen
- Serveer de pasta met kaas en rucola


Ik had zelf nog niet eerder een saus op basis van kookroom gehad/gemaakt en had verwacht dat het vrij smakeloos zou worden, maar dat was zeker niet het geval. De combinatie van de ham en de champignons was erg lekker en de room maakte het smeuïger. Wel kon ik de ui niet terug vinden tijdens het proeven en ook de rucola en de kaas gaven het geheel een betere smaak! Dit recept ga ik zeker vaker maken.


Heb jij weleens een saus gemaakt van kookroom?