zaterdag 21 november 2015

Nyc Lovatics by Demi 020 Natural


Vorige week donderdag liet ik in een shoplog zien dat ik twee oogschaduw palette's van Nyc die zijn uitgebracht door Demi Lovato had gekocht! Vandaag is het tijd voor een review van het 020 Natural palette. Dit is een palette met 12 oogschaduw kleuren en ik kan je nu alvast verklappen dat het een hoog hebben gehalte heeft!


Het palette zit in een lang dun doosje en bevat in totaal 12 kleuren oogschaduw en twee duo spons kwastjes waarmee je de oogschaduw kleuren kunt aanbrengen.


Op de onderkant van het doosje vind je meer informatie over de houdbaarheid en het gewicht van de oogschaduw's, maar ook 3 voorbeelden van kleuren die je in een look zou kunnen verwerken! Zelf ben ik meer van het zelf proberen en experimenteren, maar dit kan voor sommige mensen zeker handig en leuk zijn.

In totaal bevat het palette 14,16 gram oogschaduw wat neer komt op 1,18 gram per kleur. Het palette is 30 maanden houdbaar.


Het palette is qua kleuren best veelzijdig! Er zitten zowel lichte als donkere tinten in. Wel hebben ze gemeen dat het allemaal natuur tinten zijn. Ook de finishes zijn wisselend. Zo zitten er metallic, matte en glitter finishes in.


Bij het maken van de swatches wordt ik meteen enthousiast! De pigmentatie is erg goed en vooral de tweede kleur laat mijn hartje sneller kloppen! Deze oogschaduw is perfect als highlighter!

Alle kleuren hebben stuk voor stuk een goed pigment en ze voelen zacht aan. Wel merk ik dat ze iets brokkelig zijn wat tijdens het maken van de ooglook vaak voor fall out zorgt! Voorzichtig te werk gaan en je kwast goed aftikken is dus wel verstandig.



Ook op mijn ogen pakken de kleuren goed. Ik heb 3 kleuren gebruikt waarvan 4 en 6 op mijn bewegende ooglid en nummer 2 onder mijn wenkbrauw! Alle drie met een metallic finish.


Ook bracht ik nummer twee aan als highlighter op mijn wangen en wauw wat een prachtige glans! Ik ben er dol op! Ik ga dit palette zeker vaker gebruiken en kan niet wachten om het andere palette (Showtime) te testen.

Helaas is het palette ondertussen al bij veel winkels uitverkocht, maar mocht je hem tegenkomen dan zeg ik meenemen! Het palette kost normaal €8,99, maar de Trekpleister heeft tot en met morgen nog een actie van 1+1 gratis op alles van Nyc. Ook een goede tip voor andere producten van dit merk!


Wat is jou indruk van dit palette?