zondag 3 januari 2016

Zwangerschap week 40 De laatste dagen


Gisteren liet ik jullie kennismaken met onze prachtige dochter Selena. Ik ben uiteindelijk met 39.3 weken bevallen en daarom heb ik vandaag maar een korte update over de laatste paar dagen voor de bevalling. 
Kwaaltjes: 
Ik merkte dat mijn lichaam steeds meer begint te protesteren. Alles doet me zeer en ik slaap heel erg slecht waardoor ik totaal geen energie heb. Carlo heeft me op mijn kop gegeven dat ik hierover ook wat duidelijker moet zijn naar de verloskundige, want op deze manier zou ik het geen 3 weken meer vol kunnen houden. Ook heb ik wat last van voor weeën, maar regelmaat zit er totaal niet in.

Verloskundige:
Dinsdag middag heb ik een afspraak bij de verloskundige en ik maak mijn kwaaltjes bespreekbaar. Helaas is er weinig aan te doen en ik zal toch echt nog even door moeten zetten! Op het eind meten ze mijn bloeddruk en die bleek nogal aan de hoge kant te zijn, dus ik wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik bel Carlo op en die komt thuis uit zijn werk en samen rijden we naar het ziekenhuis.

Ziekenhuis: 
Eenmaal in het ziekenhuis maken ze een CTG, meten ze mijn bloeddruk en ze nemen wat bloed af. Helaas blijkt mijn bloeddruk zo hoog te zijn dat ze besluiten dat ik de dag erna ingeleid ga worden. Wow die zag ik niet aankomen. Ze hebben ook gekeken of ik ontsluiting heb en die zit op 1,5 cm. Ze besluiten me te strippen en gelukkig kunnen we daarna naar huis toe en de volgende dag om kwart voor 7 moeten we ons melden in het ziekenhuis.

Helaas liep dit anders dan gepland, want om 7 uur s'avonds beginnen de weeën. Ze zijn nog steeds niet constant, maar wel intens en het zijn er veel. Om 10 uur gaan we naar het ziekenhuis en hoe het daar verder is gegaan kunnen jullie over een tijdje lezen in mijn bevallingsverhaal!


Ben jij thuis of in het ziekenhuis bevallen?