maandag 1 februari 2016

Afvallen na de zwangerschap


Nu Selena een maand oud is is het tijd om wat aan mijn lichaam te gaan doen. Tijdens de zwangerschap kwam ik iets meer dan 18 kilo aan en daar is nu al bovenverwachting veel vanaf namelijk zo'n 15 kilo, maar ik wil nog veel meer verliezen.
Gewicht.. Ik denk dat maar weinig vrouwen tevreden zijn met hun gewicht. Zo ook ik. Ik schreef eerder al een artikel over dat ik het moeilijk vond om aan te komen tijdens de zwangerschap en daarin hebben jullie ook kunnen lezen dat mijn gewicht al jaren een strijd voor me is. Eerst was ik te licht en nu ben ik te zwaar, maar hoe licht of zwaar ik ook was. Ik was niet tevreden met mezelf. Toch voelde ik me bij een bepaald gewicht wel het fijnst en daar zou ik weer naar toe willen werken. Om dit gewicht te bereiken zal ik nu nog zo'n 20 kilo moeten afvallen (19,7 om precies te zijn) en het lijkt me fijn om jullie mee te nemen in mijn strijd tegen de kilo's zodat ik een extra stok achter de deur heb en misschien kunnen we elkaar wel steunen.


In eerste instantie was mijn plan om weer een dieetboek (BEP) te gaan doen, maar toen ik daar beter over nadacht besloot ik toch om het niet te doen. Mijn struikel blok is namelijk dat ik iemand ben van alles of niets en zodra ik een misstap maak gooi ik voor de hele week vaak de handdoek weer in de ring en dan begin ik op de maandag weer opnieuw. Ik durf te wedden dat dit voor veel mensen herkenbaar is! Daarna kreeg ik het idee om een weekmenu te maken, maar toen ik er beter over nadacht besloot ik toch dat het een dag plan moest gaan worden!

Iedere avond ga ik een plan maken voor de dag erna en deze menu's zullen jullie op maandag zien verschijnen met daarbij een verslagje van hoe de dag voor mij is gegaan en natuurlijk hoeveel ik ben afgevallen (of aangekomen, maar daar gaan we niet vanuit).

Naast gezond eten vind ik het ook belangrijk om te bewegen. Nu is heel intensief sporten nog even niet voor me weggelegd in verband met het herstel van de bevalling, maar ik wil toch zeker een uur per dag gaan bewegen!


Ben jij tevreden met je gewicht?