vrijdag 12 februari 2016

Druk druk druk….


Geschreven door Jantina 
Werk... gezin… studie… huishouden… klussen… solliciteren… en ooh... ook nog ergens tijd vinden om te slapen... Hoe ga ik dat allemaal doen!?


Druk druk druk. Veel te doen. Weinig tijd. De laatste tijd heb ik het erg druk. Toch lukt het me meestal om alles te doen, al heb ik geen idee hoe…


Ongeveer 7 maanden geleden begon ik met mijn werk in het magazijn van de Wehkamp. Ik heb daar een poosje 5 avonden gewerkt maar dat was wel erg veel. Daarom ben ik terug gegaan naar 4 avonden. Wat overigens ook nog meer dan genoeg is. Wehkamp is momenteel bezig met een verhuizing. De locatie waar ik nu werk gaat dicht. Dit zou eerst na de zomer gebeuren, toen eind december, en nu… geen idee. Het kan nog een paar dagen zijn maar ook een paar weken.  Onlangs heb ik nog een maand verlenging gekregen (waar ik eigenlijk net vanuit ging met de verhuizing zo dichtbij) De laatste tijd is er al niet zo heel veel meer te doen dus gelukkig zijn we vaak voor 12 uur klaar dus lig ik meestal om 1 uur in bed. Dat scheelt gelukkig wel!



S'morgens rond een uur of half 7 word mijn lieve kleine mannetje wakker. De dag begint dus redelijk vroeg. Soms gaat hij na een fles nog even weer slapen wat betekend dat ik ook nog even een uurtje mijn bed in kruip, maar meestal is hij eerst een paar uur wakker en gaat hij rond een uur of 11 weer naar bed voor een dutje van ongeveer 2 uur. Als hij slaapt probeer ik in huis de boel aan kant te maken en af en toe wat klusjes te doen zoals muren witten en kozijnen verven. (We wonen nu 2 jaar in ons huis maar er moet nog steeds veel gedaan worden. Nu wil ik het eindelijk wel eens klaar hebben) De rest van de dag ben ik veel met Jenoah bezig. Hij slaapt s'middags verder niet meer echt dus ik moet hem een beetje bezig houden zodat hij niet chagrijnig word omdat hij eigenlijk toch wel erg moe is.  



Eind van de middag gaan we vaak even boodschappen doen en terwijl ik eten kook speelt jenoah nog even of krijgt hij een broodkorst om vast een beetje te eten. Om half 6 staat het eten klaar. Als ik moet werken eet ik snel wat en vertrek ik rond 6 uur. De dagen dat ik vrij ben eten we gezellig samen en brengen daarna gezellig samen Jenoah naar bed.



Twee weken geleden heb ik me aangemeld voor een studie praktische psychologie bij de nti. Je zal denken dat ik het al druk genoeg heb en dat is ook wel zo maar ik doe veel in een vepaslde routine, op de automatische piloot. Het werd weer eens tijd om mijn hoofd weer wat actiever te krijgen! Deze studie duurt een haar en aangezien mijn werk zou stoppen kon dat mooi zo. S'avonds probeer ik dus mijn tijd te vullen met leren. Maar soms ben ik moe en doe ik samen mijn et mijn vriend een spelletje op de pc.


Ondertussen ben ik ook nog op zoek naar een nieuwe baan. Iets voor ongeveer 3 avonden, in de buurt, goed te combineren met een gezin, liefst met vaste dagen/uren. Dat valt nog niet echt mee. Maar ach… als er een paar weken tussen zit vind ik dat niet zo heel erg....


En toch geniet ik met volle teugen van mijn gezin. Ondanks dat ik soms best moe ben met de lange dagen. Mijn lieve vriend is echt de meest fantastische partner en vader en onze kleine grote man laat me alle drukte vergeten.



Hij is zo schattig , ondeugend en word zo snel groot… soms, tijdens onze heerlijke knuffelmomentjes waarbij hij spontaan uit zichzelf een natte kus op mijn mond drukt of als hij heerlijk in badje zit te spetteren (met zijn tong uit zijn mond van plezier) of als hij rustig op de grond ligt te brabbelen tegen zijn beer of met een boekje dan komt er een vlaag van rust over me heen. Daar doe ik het voor!