donderdag 2 juni 2016

Mijn haar door de jaren heen


Ik ben niet iemand die braaf iedere 2 maanden bij de kapper zit, maar toch heeft mijn haar door de jaren heen wel genoeg verandering gezien. Bijna elke keer bij de kapper ging er wel een stuk vanaf en ook van verven was ik niet vies. Ik heb mijn kapsels van de laatste 10 jaar opgezocht en vandaag deel ik ze. 


2006: 
Licht blond met een klein beetje uitgroei. Ik verfde mijn haren een tijd lang in deze kleur, maar was nooit zo braaf met bijverven. Het nadeel is ook dat het met deze kleur wel snel opvalt als je uitgroei hebt. 


2007: 
Een hele metamorfose. Er is een heel stuk van de lengte af, ik heb een schuine pony en er zit slag in mijn haar. Ook heb ik mijn haren een stukje donkerder. Toen vond ik het heel leuk, maar nu snap ik niet waarom ik hier voor gekozen heb. 


2008: 
Toch weer licht blond. Maar wel een stuk lichter dan ik eerst had. De lengte begint weer wat langer te worden en ik heb een schuine pony. Grappig dat de slag nu ook bijna helemaal verdwenen is.


2009: 
Voor de bruiloft van mijn vader ging er toch weer een stuk af en ik verfde het weer donker blond.


2010: 
Ik wist schijnbaar niet wat ik wou, want ik heb het toch weer lichter geverfd. Nu lijkt het weer heel erg op hoe ik het in 2008 had.


2011: 
Ik was mijn korte haar schijnbaar beu, want ik heb hier toch een stuk meer lengte en ook de blonde kleur zit er nog steeds in. Dit heb ik volgens mij ook drie jaar lang zo gehad. Wel zat er regelmatig wat uitgroei.





2014: 
Ik was van plan om mijn haar te laten uitgroeien, maar ik besloot het toch goud blond te verven voor de bruiloft. Ook liet ik mijn haar speciaal groeien voor deze dag. Even na de bruiloft besloot ik toch weer voor licht blond te gaan, maar ook dit heeft niet lang geduurd. 3 maanden na de bruiloft besloot ik dat het tijd was voor verandering.

Ik ging naar de kapper en liet een pony knippen. Ik heb hier een foto van gemaakt, maar een paar uur later zat mijn haar in de verf. Ik verfde het paars rood en wat vond ik dit gaaf staan.



 






2015:

Het nadeel van het paars/rode haar is dat het heel snel vervaagd, maar ergens heeft het ook wel wat.

Nadat ik er in april achter kwam dat ik zwanger was heb ik het niet meer geverfd. Er is geen zekerheid dat dit niet schadelijk is voor de kleine, dus ik durfde het niet aan. Ook kan de kleur anders uitpakken door de hormonen. Ik kan mijn haar nu echt lang noemen!



 

2016:
In het begin van het jaar is mijn haar een zooitje. Onderin zie duidelijk nog het rode, daarboven is het een beetje oranje en daarboven zit mijn originele haarkleur. Verrassend genoeg vind ik het nog leuk ook. 

Helaas is mijn haar nogal dood geworden en in februari ga ik naar de kapper. Ik heb aangegeven dat alles wat dood was er maar af moest en toen bleef er helaas niet veel over. Ik mis mijn oude lengte, maar ik vind dit kortere ook niet verkeerd staan. 




Welk kapsel vind jij me het leukste staan?