dinsdag 13 september 2016

Recept: spinazie met roomkaas en salami


Een paar weken geleden heb ik een weekje koolhydraat arm gegeten en hierdoor heb ik wat nieuwe recepten ontdekt waaronder dit super simpele, maar smaakvolle recept met slechts drie ingrediënten. Ik heb dit als lunch gegeten, maar het kan ook prima als avondeten. 
Dit recept is voor 1 persoon

Ingrediënten: 
300 gram verse spinazie
50 gram salami (Ah basic)
2 eetlepels kruiden roomkaas (Garlan)

In totaal was ik voor de ingrediënten €4,15 kwijt waarvan ik in totaal €1,65 kwijt was voor de producten die ik heb gebruikt voor deze lunch.

Bereidingswijze:
- Doe de spinazie in een wok en laat dit iets slinken (het kan zijn dat dit in gedeeltes moet omdat het anders niet in de pan past.
- Snij de salami in plakjes en dan in vieren
- Voeg de roomkaas en de salami toe
- Wok het door tot de spinazie geslonken is


Het lijkt eerst vrij veel, maar de spinazie slinkt heel erg waardoor er uiteindelijk niet heel veel op je bord ligt. De salami geeft het gerecht een zoutige smaak geeft wat extra pit. De roomkaas smelt wat weg door de hitte waardoor er veel vocht onder komt, maar de smaak trekt goed door de spinazie heen.

Ik had van te voren niet verwacht dat er zoveel smaak aan dit gerecht zou zitten, maar ik ga het zeker vaker maken.


Lunch jij weleens met een warme maaltijd? 




Gerelateerde artikelen: 
Blijmakertjes augustus 2016
Pasta met spinazie en zalm
3 smoothie recepten