vrijdag 14 oktober 2016

Review swimtrainer


In mei zijn we op Hemelvaartsdag naar een markt hier in de buurt geweest en naast de gewone braderie waren er ook wat kleedjes waar tweedehands dingen verkocht werken. Nu had ik me toevallig die week ervoor verdiept in zwembanden voor Selena en de band die ik op het oog had lag er voor een prikkie.


Iedereen kent de bekende gele banden wel waar je kindje in zit, maar deze leek me leuker voor Selena en ook veiliger aangezien Selena nog niet kon zitten.

De swimtrainer is in 3 verschillende varianten te krijgen, maar ik heb de rode. Deze is geschikt voor een kindje van 3 maanden tot 4 jaar. Doordat je kindje in de swimtrainer ligt geeft dit een natuurlijker idee en je baby zal waarschijnlijk ook zwembewegingen maken met zijn/haar voetjes. De swimtrainer bestaat in totaal uit 5 compartimenten die je op moet blazen. Het witte deel is een soort veiligheidshesje en deze is in grote te stellen.


Ik vond het wel even uitvogelen hoe je je kindje vast moet maken, maar na even logisch nadenken was het gelukt. Selena ligt er goed stevig in en we konden haar veilig rond laten dobberen. Wel hielden we natuurlijk toezicht. In eerste instantie was Selena heel enthousiast en spartelde ze druk met haar benen. Na een tijdje merkte ik dat Selena helemaal zen werd van het dobberen. Toen Selena eruit moest ging het minder makkelijk dan ik verwacht had. Ze zat een beetje vastgeplakt door de warmte en aangezien ze nog maar 4 maanden was bewoog ze niet echt mee. Nu ze 9 maanden is gaat dit vast makkelijker! Ik ben super blij met deze aankoop, maar de normale prijs van €21,95 zou ik er niet voor over hebben terwijl ik op het eruit halen na geen nadelen zie.


Heb jij een zwemband voor je baby? 




Gerelateerde artikelen:
mijn leven in beeld week 19 vakantie en zwemmen
leuke valentijns uitjes
Selena 4 maanden