dinsdag 4 oktober 2016

Rituals... lipstick 7162


Een tijdje terug kreeg ik van Jantina een super leuk cadeautje opgestuurd. Een lief kaartje met daarbij een lipstick van Rituals! Dit is mijn eerste Rituals make-up product en de kleur is echt een kleurtje die bij mij past.


De lipstick zit in een zwart doosje. Op dit doosje staat het meeste informatie. De lipstick bevat 4 gram en is 18 maanden houdbaar. De lipstick zou lang moeten houden en heeft een satin finish. Dit wil zeggen dat hij een iets glanzende en goed dekkend resultaat moet geven. De lipstick heeft geen naam, maar enkel een nummer en dit is 7162.


Ook de lipstick huls zelf is zwart. In het zilver staat het merk Rituals erop gedrukt en ook zit er een zilveren band tussenstuk op. Strak en simpel wat luxe uitstraalt. Wel vind ik het een nadeel dat de dop niet goed op de huls blijft zitten.


De kleur van de lipstick is roze. Opvallend, maar niet heel fel! Ook zie ik een heleboel subtiele glitters.



Bij het maken van de swatch en het aanbrengen op mijn lippen merk ik dat de lipstick vrij hard is. De swatch vind ik tegenvallen. De lipstick geeft een mooie glans en je ziet de glitters, maar het pigment valt me heel erg tegen. Ik hou zelf van wat meer kleur.



Ik vind de lipstick prachtig in de huls, maar op mijn lippen vind ik hem tegenvallen. De kleur is leuk, de glitters geven het een mooi effect, maar hij voelt niet fijn aan en na een uurtje of twee is de kleur van je lippen verdwenen. Wel blijven de glitters hangen.


Wat is jou ervaring met de make-up producten van Rituals...? 




Gerelateerde artikelen: 
Essence lipstick 12 Blush my lips
the lipstick tag
- blijmakertjes augustus 2016