donderdag 5 januari 2017

Fotd Feestelijk


Voorgaande jaren was ik altijd al weken van te voren bezig met wat ik zou gaan dragen tijdens de feestdagen en hoe ik mijn make-up zou doen. Dit jaar was ik wel heel erg bezig met wat ik aan zou trekken, maar over mijn make-up had ik helemaal niet nagedacht. Op eerste kerstdag flanste ik dan ook ter plekke een make-up look in elkaar en vandaag laat ik jullie het resultaat zien.

Voor deze make-up look heb ik vooral veel budget producten gebruikt, maar ook een aantal mid-end. De merken die ik heb gebruikt zijn Catrice, W7,  Essence en Max en more. En de kwasten waren van Ebelin, Hema, Essence en Ecotools. 

Het gezicht: 


Allereerst heb ik mijn wallen en pukkeltjes weggewerkt met de Catrice cammouflage cream in de kleur 010 Ivory. Deze heeft een perfecte dekking en dat ben ik wel nodig de donkere kringen die ik onder mijn ogen heb. Als foundation heb ik die van W7 Skin fresh gebruikt. Deze is iets te donker voor mijn huid en hij heeft de neiging om iets oranje te ogen, maar als ik hem af poeder met de Essence compact powder in de kleur 02 Adorable dan is daar niks meer van te zien. Vandaar dat ik deze poeder heb gebruikt voor de look. De poeder bevat een licht glinsterend effect wat op zo'n dag als eerste kerstdag prima kan. 

De ogen: 




Op mijn ogen heb ik drie oogschaduw kleuren uit het Sleek Garden of eden 447 palette gebruikt. In mijn ooghoek heb ik Evergreen gebruikt, op de rest van mijn bewegende ooglid Eve's kiss en in mijn crease Paradise on earth. Op mijn wimpers draag ik de All around mascara van Catrice en zoals bijna altijd draag ik mijn zwarte Luminelle oogpotlood op mijn waterlijn.

De wangen en lippen: 





Op mijn wangen breng ik eerst de bovenste kleur aan van de W7 duo blusher en daarna breng ik de Essence Hidden stories highlighter aan. Deze heet 01 Rose in wonderland en heeft een prachtige glow!

Ik maak de look af met een felle lipkleur en wel een rode! Dit is een glossy lipstick van Max en more en het grote voordeel is dat hij lekker lang blijft zitten.




Heb jij een speciale make-up look gedragen op eerste kerstdag?




Gerelateerde artikelen: 
- Outfit eerste kerstdag
- Fotd garden of eden
- Fotd kerst