donderdag 5 januari 2017

Het favoriete speelgoed van Selena 1 jaar


Selena heeft bergen met speelgoed. Een heel groot deel heb ik gekregen van mijn vader of van anderen en we hebben zelf ook wel het een en ander gekocht. Selena heeft nu steeds meer door hoe alles werkt en het begint steeds meer op te vallen dat ze bepaalde favorieten heeft en vandaag laat ik zien welke dit zijn.

Vtech fotocamera:
Deze camera heb ik van mijn vader gekregen en is van mijn zusjes geweest! Selena vindt het altijd heel interessant als ik bezig ben met de camera en zo kan ze zelf ook 'foto's' maken. De camera heeft verschillende deuntjes en een schermpje waar rode lampjes opkomen. 

Doos met 9 blokken:
Ook deze is van mijn zusjes geweest en zie je links bovenin op de onderstaande foto. De doos bestaat uit 9 blokken in 3 verschillende vormen. Op de blokken staan dieren afgebeeld en dan op elke kant een deel! Heel leerzaam op allerlei verschillende manieren! 


Muziek: 
Ik heb overdag bijna dagelijks de radio een tijdje aanstaan en Selena ging regelmatig bij de radio staan en danste dan mee op de muziek. Een tijdje terug heb ik de radio hoger neergezet zodat ze er niet meer bij kan, maar het swingen gaat nog steeds door. Ook vind ze het geweldig als ik met haar door de kamer zwier, voor haar dans of als ik aan het zingen ben.

Beat bo:
Voor sinterklaas kochten Carlo en ik een Beat bo voor haar. Ik vond hem eerst te duur, maar toen we voor sinterklaas iets dubbel kregen besloten we hem toch te kopen. Over een tijdje zal ik er een uitgebreide review over schrijven, maar het is een robot die allerlei liedjes en melodietjes afspeelt en ondertussen beweegt. Selena begint elke keer opnieuw mee te swingen als hij aan wordt gezet. 



Hengel set voor in bad:
Van mijn schoonmoeder kregen we voor Sinterklaas een hengel set voor in bad. Deze bestaat uit een hengel en vier bad figuren met een magneetje aan de bovenkant. Met je hengel moet je ze dan proberen te vangen. Voor het vangen is ze nog te jong, maar ze vind de figuren heel leuk en heeft handen te kort, want het liefst houdt ze ze allemaal beet. 

Boekjes: 
Selena heeft boven een Dora boekje liggen die ze altijd helemaal doorkijkt terwijl ik de was aan het opvouwen ben. Ook vind ze het heel leuk om voorgelezen te worden. Overdag heeft ze er op schoot vaak geen rust voor, maar het voorlezen voor het slapen gaan vind ze geweldig. Ze gaat dan in haar bedje staan en wijst en lacht. We lezen Selena al sinds ze een maand of 3 is voor voor het slapen gaan en hiervoor hebben we een boek met elke dag een kort verhaaltje die over olifanten gaat. 



Babywalker: 
Eind september kochten we een babywalker voor Selena om haar zo te stimuleren om te gaan lopen. In eerste instantie was het daar nog wat te vroeg voor, maar met het paneel wat ervoor zit kon ze zich uren vermaken en nog steeds. Vooral het losse telefoontje is een favoriet en sinds een paar weken begint ze er achter te staan! De wieltjes kun je blokkeren zolang ze nog niet echt kan stappen, maar wij hebben ze sinds half december los gezet.

Speelgoed wat geen speelgoed is: 
Soms denk ik weleens dat speelgoed kopen zinloos is. Selena kan zich uren vermaken met dingen die geen speelgoed zijn zoals lege verpakkingen of flesjes en de kattenbaan van Bols en Grolsch. Deze wordt dagelijks helemaal uit elkaar gehaald!


Welk speelgoed vind jij een aanrader voor een kindje van 1 jaar?




Gerelateerde artikelen: 
Het favoriete speelgoed van Selena 3,5 maand
Shoplog kinderkleding en speelgoed beurs
Een ongelukje zit in een klein hoekje