zondag 8 januari 2017

Mommy tag 20 vragen


Ik kwam op de blog van Blogmama een leuke tag tegen en wel de 20 vragen mommy tag! Deze tag bestaat uit 20 vragen over het moederschap en er is ook nog een tweede deel van. Vandaag beantwoord ik de vragen van het eerste deel en binnenkort komt deel 2 online!

1. Ben je een werkende mama of een thuisblijvende mama? 
Tijdens mijn zwangerschap hebben Carlo en ik besloten dat ik zou stoppen met werken, ik ben dus een thuisblijvende mama! Binnenkort kunnen jullie lezen of ik blij ben met deze keuze en hoe ik het allemaal ervaar.

2. Zou je het anders willen? 
Nee. Later meer hierover!

3. Mijn kind slaapt altijd in haar eigen bedje of wiegje?
Vanaf dat Selena drie maanden was sliep ze op haar eigen kamer. Eerst sliep ze wel bij ons op de kamer, maar wel in haar eigen ledikant. Bij ons in bed heeft ze nog nooit geslapen.

4. De beste aankoop voor je kindje? 
De Nuna kinderwagen! Duur, maar zo zijn geld waard! Binnenkort kunnen jullie een review over zien. Ook met de Stokke trip trapp stoel ben erg blij. 

5. Hoeveel kinderen wens je? 
Als ik kon kiezen dan zou ik er graag drie willen. 



6. Date night (een avondje uit met je partner) Hoeveel dagen/avonden per maand?
Nooit.. Het afgelopen jaar zijn we 1x echt met zijn tweeën weggeweest en dat was toen we 10 jaar samen waren. Mijn moeder heeft toen van 1 tot 7 opgepast en wij zijn toen gaan glow golfen, wandelen en uit eten geweest! 

7. Favoriete bezigheid van je kindje? 
Fietsen, Zwemmen en in bad gaan! 

8. Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan? 
Ik heb bij de Miss etam een zwangerschapsbroek gekocht voor €49,95. Bij thuiskomst bleek de band stuk te zijn. Geen groot drama, maar wel jammer! Helaas bleek de broek ook niet lekker te zitten waardoor ik hem maar een enkele keer aan heb gehad. Ik vind de basic broeken van Prenatal veel fijner! 

9. Het favoriete eten van je kindje? 
Mandarijntjes! Als ze ziet dat ik er een pak begint ze al te glunderen en als ik dan een bakje met halve partjes voor haar zet heeft ze de hele mandarijn in 3 minuten op! 

10. Hebben jullie een grotere (gezins) auto aangeschaft? 
We hadden al een redelijk ruime auto, dus we hebben geen nieuwe aangeschaft, maar Carlo wil wel graag een nieuwe zodat de wagen en de andere spullen allemaal wat makkelijker erin passen. 



11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap? 
Ik ben volgens mij 2 kilo zwaarden dan voor de zwangerschap, maar ik merk wel dat mijn lief voor de rest erg veranderd is. Mijn heupen zijn breder en mijn buik is net een plumppudding! 

12. Wat is je droom vakantie met kids?
Als Selena een jaar of 10 is dan zou ik graag met haar, Carlo en de rest van de kinderen naar Disneyland parijs gaan! 

13. En je droom vakantie zonder kids? 
Ik kan me niet voorstellen dat ik zonder Selena op vakantie zou gaan! Misschien een weekendje ergens in Nederland en dan lekker aan het strand.

14. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent? 
Ik vind mezelf relaxter. Ik maak me minder snel druk om dingen. 

15. Mijn hart smelt als ik...........? (maak de zin af)
Selena en Carlo samen zie stoeien en lachen. 



16. Waar shop jij de leukste kinderspullen?
Qua kleding bij de Hema, qua speelgoed bij de Intertoys en voor andere dingen bij de Baby-dump. 

17. Favoriete mama make-up en verzorgingsproducten?

Sinds ik moeder ben merk ik dat ik minder vaak make-up en verzorgingsproducten gebruikt. Op make-up gebied gebruik ik als ik mezelf opmaak wel dezelde producten als voorheen en op verzorgingsgebied hou ik het vooral bij de basis. Onder de douche vind ik de showerfoam van Therme heerlijk! Echt even een verwenmomentje voor mezelf. 

18. A-merk of huismerk?

Huismerk 

19. Heb je altijd al een kinderwens gehad?

Ja, al zolang als ik me kan herinneren. Ik was vroeger altijd aan het moederen met mijn babyborn en speelde ook altijd met mijn zwangere barbie inclusief babytje!

20. Wat is het leukste aan het moederschap? 

Alle ontwikkelingen die ze doormaakt en de liefde die je aan haar kunt geven en die je terugkrijgt. 



Wat moet jou kindje doen om jou hart te laten smelten? 




Gerelateerde artikelen: 
Mijn leven in beeld week 19 vakantie en zwemmen
Officieel werkloos en thuisblijfmoeder
Nieuw of tweedehands voor je baby