donderdag 12 januari 2017

Selena 12 maanden


Kleine meisjes worden groot. Op 30 december is Selena 1 geworden en dat maakt mijn baby geen baby meer! Mijn kleine meid is een heuse dreumes die de wereld volop aan het ontdekken is en vandaag vertel ik meer over onder andere haar gewicht, de speciale momenten in de maand december en wat haar favorieten zijn.

Leeftijd:
1 jaar

Lengte:
De laatste keer dat we bij het consultatiebureau waren was op 28 november en toen was ze 73,5 cm.

Gewicht:
8950 gram

Slapen:
Selena is de afgelopen maand erg onrustig geweest. Ze sliep slecht en zat niet lekker in haar vel. Ze is een aantal weken meerdere keren per nacht wakker geworden en ook overdag sliep ze ineens een stuk minder. Bedankt tandjes en sprongetjes dat jullie dit veroorzaken.


Voeding:
Selena is een goede eter. De tijden die ik erbij heb gezet zijn nog wel eens anders en ook de hoeveelheden verschillen nog wel eens.
7:00 -8:30 1 boterham met beleg en 130 cc melk
10:00 stuk fruit en thee
11:45 1,5 boterham met beleg en 130 cc melk
15:00 stuk fruit en een koekje
17:30 200 gram groente en aardappels, rijst of pasta, 20 gram vlees/vis + 100 ml yoghurt of vla
19:00 +/- 80 cc melk

Favorieten:
- Stappen. Achter de babywalker, met spullen in huis en rond de tafel!
- Ze houdt ervan om naar zichzelf te kijken in de spiegel.
- Dansen. Zodra ze muziek hoort gaan haar schouders heen en weer.

Dit vind ik niet leuk:
- Bietjes eten! Het eerste wat ze niet lust.

Bijzondere momenten:
- De eerste keer kerst en sinterklaas vieren!
- Hoera! Selena blies haar eerste kaarsje uit.

Overmorgen laat ik jullie zien hoe het dagschema van Selena er uit ziet.


Welk eten lust jou kleintje niet?




Gerelateerde artikelen: