maandag 6 februari 2017

Personal update: Verstopt


In mijn weekverslag van vorige week vertelde ik jullie al dat ik in het weekend last had gehad van de griep. Selena was vrijdags al ziek geweest en ik dacht dat ze me aangestoken had. Waarschijnlijk was dit ook het geval, maar dit is niet de reden geweest dat ik de afgelopen week bijna niks gepost heb.

Achteraf gezien begon het woensdags al. Ik had last van krampen in mijn buik. Ik dacht dat dit te maken had met mijn menstruatie die op komst was en toen vrijdags mijn menstruatie inderdaad om de hoek kwam was dit een bevestiging. Toch was de pijn wel heftiger dan normaal.

Zaterdag avond kreeg ik last van koorts aanvallen, een licht gevoel in mijn hoofd en hoofdpijn. Gelukkig was dit maandag weer zo goed als verdwenen, maar toch voelde ik me nog lang niet goed. Ik dacht dat dit de nasleep van de griep was. Ik voelde me licht op mijn benen, had het gevoel alsof mijn maag een baksteen was en was kortademig. Ik liep achter met alle huishoudelijke dingen, dus probeerde me er niet aan over te geven en hard aan de bak te gaan. Helaas merkte ik dat dit toch echt niet ging lukken. Ik kreeg steeds meer een zwaar gevoel in mijn buik en ik bedacht me dat het toch al even geleden was dat ik naar de wc geweest was voor de grote boodschap. Tot mijn schrik bedacht ik me dat dit ongeveer een week geleden was. Ik besloot donderdag ochtend om perensap te drinken, maar dit werkte niet zo laxerend als normaal. De pijn in mijn buik begon alleen maar erger te worden en ik kon niet meer slapen omdat ik geen houding kon vinden.

Vrijdag ochtend besloot ik de dokter te bellen. Ik kon om 10 voor 12 terecht en na wat onderzoeken schreef ze me 2x per dag Klysma Microlax voor en 2x per dag Lactulosestroop voor. Ze gaf aan dat het haar verbaasde dat ik er nog zo goed mee door had gelopen, want ik zat wel heel erg verstopt.

Vrijdag begon ik meteen met de producten, maar helaas bleef ontlasting uit. Ook zaterdag gebeurde er nog weinig, maar gisteren kwam er toch het een en ander los. Ik voelde me meteen een stuk beter en de pijn zakt af.


Ik hoop dat ik me vanaf nu steeds beter ga voelen en dat er gewoon weer artikelen online gaan komen.




Gerelateerde artikelen:
- Mijn leven in beeld week 4 fietsen en koorts
- Eetdagboek #2
- Zwangerschap week 37 buikgriep en naar de verloskundige